Diensten
Voor een vast bedrag per maand ( vanaf € 140,- excl btw ) verzorgen wij uw administratie. Voor het uitbrengen van Advies, Beantwoorden van vragen, Invullen formulieren, etc.. brengen wij geen extra kosten in rekening.
Één vaste prijs per maand schept voor U en Ons duidelijkheid zodat wij ons volledig kunnen concentreren op het optimaal ondersteunen van uw bedrijf.
Nieuwsgierig bel vrijblijvend +31(0)6 2941 2770
– Begeleiden Startende Ondernemers
– Vastleggen van uw Administratie
– Uitvoeren van uw Belastingaangiften
– Vastleggen van uw Jaarverslag
– Verzorgen van uw Salarisadministratie
Begeleiden Startende Ondernemers
Als Startende ondernemer heeft u waarschijnlijk al een idee wat u wilt gaan doen. Vaak is dan het idee nog niet goed doorgerekend, een financieel ondernemersplan in combinatie met een liquiditeitsprognose is dan noodzakelijk.
Opbrengsten en kosten worden vaak te optimistisch begroot. Gecalculeerd risico nemen (definitie ondernemen) betekent dan ook voor U, uw bedrijfsidee goed doorrekenen, risico’s vastleggen en financiële consequenties afdekken.
Wij kunnen samen met U, uw bedrijfsidee snel doorrekenen, zodat U realistisch en meer financieel verantwoord uw bedrijf start.
Het opstellen van een Openingsbalans, Liquiditeitsprognose en Investeringsbegroting voor uw Ondernemersplan doen wij samen met U.
Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor de Startende ondernemer, een goede ondernemer tracht vooruit te lopen op de ontwikkelingen in de markt en past zijn ondernemersplan continue aan.
Vastleggen van uw Administratie
Samen met U, houden wij uw boekhouding bij. De belastingdienst verplicht u de boekhouding zodanig vast te leggen dat binnen redelijke tijd gecontroleerd kan worden hoe u uw btw verplichtingen, winst uit onderneming, etc..vastgesteld heeft en of deze correct zijn.
Voor uzelf en ons is de boekhouding de basis om iedere maand een financieel inzicht te geven in de ontwikkelingen binnen uw bedrijf, kritische vragen te stellen en uw strategieën aan te passen.
Ook voor financieringen bij Kredietinstellingen is de éérste vraag het opstellen van een voorlopige jaarrekening.
De meest voorkomende onderdelen in de boekhouding zijn:
– Bankboek | (dagafschriften bank) |
– Kasboek | (cashhandelingen) |
– Debiteuren | (facturen naar uw klanten) |
– Crediteuren | (facturen van uw leveranciers) |
Uitvoeren van uw belastingaangiften
U dient maandelijks, per kwartaal, maar in ieder geval per jaar een aantal aangiften te doen wat betreft diverse belastingen als BTW, inkomstenbelasting, loonbelasting, voor BV’s vennootschaps-belasting, dividendbelasting en vermogensbelasting.
In onderling overleg worden de aangiften ingediend.
Verzorgen van uw jaarverslag
Jaarlijks rapporteert u door middel van een jaarverslag aan de belastingdienst, bank, financiers, Kamer van Koophandel (in geval van BV’s) en natuurlijk aan uzelf.
In de rapportage dienen de navolgende onderwerpen aan de orde te komen:
– | resultaatrekening |
– | balans |
– | resultaatvergelijking |
– | grondslagen voor de financiële verslaglegging |
– | balans |
– | vermogenspositie |
– | toelichting op winst- en verliesrekening |
– | activalijst |
– | berekening BTW-aangifte (jaar doorrekening) |
– | specificatie overige bedrijfskosten |
– | berekening belastbaar inkomen (voor IB of VPB) |
Verzorgen van uw salarisadministratie
Als u binnen uw onderneming te maken krijgt met personeel dient u een deugdelijke loonadministratie bij te houden die moet voldoen aan diverse voorwaarden:
– | een arbeidscontract maken voor uw personeel (let op CAO) |
– | Vastleggen NAW gegevens (kopie paspoort, BSN, Loonbelastingverklaring, ed..) |
– | bij sommige CAO’s is melding bij een pensioenfonds verplicht |
– | bijhouden loon/salarisadministratie per maand |
– | afdracht loonbelasting |
– | inleveren jaarwerk pensioenfonds |